Agri Marketing

Agri Marketing; communiceren kun je leren

Nergens in de wereld wordt varkensvlees zo duurzaam geproduceerd als in Nederland. De gemiddelde CO2-foodprint van het varkensvlees is, zo blijkt uit cijfers van Blonk Consultants 3,7 kilo CO2-equivalenten per kilo product.

Wija - Agri Marketing
Agri marketing; kom op voor de sector!

Tegen 6,1 kilo CO2-equivalenten in de rest van de wereld. Die prestatie is onder andere mogelijk door het voer en de genetica die worden gebruikt, de inspanningen om energieneutraal te produceren, maar bovenal door het vakmanschap van ondernemers.

Vertellen hoe goed een sector inspeelt op de veranderingen die de tijd vraagt, dat kan alleen die sector zelf. De stuurmannen en -vrouwen die dagelijks in de verschillende schakels van de keten werkzaam zijn. Dat op een aansprekende manier doen zodat er ook een luisterend oor is, gaat niet iedereen even gemakkelijk af. Dat is echter te leren. Bijvoorbeeld door eens met een goede bekende te reflecteren op je sterke en zwakke punten. Of door het bedrijfsplan eens te vertalen in een bedrijfsverhaal voor de bühne: waar sta ik als ondernemer, waar wil ik naar toe en wat heb ik daarbij nodig. Dát is Agri Marketing.

Als je nooit leert zingen, kom je ook nooit op het songfestival. En dat geldt ook voor vlot en aantrekkelijk communiceren over jezelf, je bedrijf en het werk dat daar wordt verzet. Communiceren kun je leren. Het is vooral een kwestie van oefening en timing. Oefen jezelf in empathie. Het tonen van serieuze belangstelling voor je gesprekspartner zodat je op het juiste moment je eigen boodschap naar voren kunt brengen. En weet dan wat je wilt uitdragen of op welke actualiteit je wilt aanslaan.

Negatieve beeldvorming aanvechten met Agrimarketing

Het beeld van de agrarische sector is in de afgelopen jaren onderhevig aan negatieve beeldvorming. Vanuit allerlei hoeken, zoals de media de politiek en de maatschappij wordt er een eenzijdig beeld gevormd over de boeren en tuinders. Team Agro NL is met deze gedachte in het achterhoofd opgericht. Je zou kunnen zeggen dat Agri marketing het antwoord vanuit de sector is op deze beeldvorming.

Wilt u de 'de handschoen' oppakken? Neem vandaag contact op en we plannen een geheel vrijblijvende afspraak in. Bij ons op kantoor of op uw eigen locatie. Het kost u alleen de tijd van een kopje koffie.

Kopje koffie

Meer weten?

Met trots presenteren wij;