De Diensten

Zoekmachinemarketing (SEO)

Meer omzet en meer winst, tegen lagere kosten. Is dat niet de droom van iedere ondernemer? Maar is het echt niet meer dan een droom, of is er een betrouwbaar internetmarketing-instrument waarmee u dit kunt realiseren? Dat is zoekmachinemarketing.

De markt is er nu uw website of webshop nog

Uiteraard ontvangt u nu verkeer uit Google op uw website. Vaak zien we dat dit enkel op de bedrijfsnaam is en niet op de oplossingen of de producten die u aanbiedt. Zonde want in de zoekopdrachten naar oplossingen en producten zit het meeste website verkeer. 

De voordelen van zoekmachinemarketing (SEO)
  • Meer bezoekers naar uw website of webshop
  • Meer leads en aanvragen
  • Hogere naamsbekendheid
  • Meer orders, klanten en omzet
  • Laagste kosten per conversie van elle marketingkanalen

Hoe werkt zoekmachinemarketing (SEO)

Een goede, volgens de principes van zoekmachinemarketing ingerichte website zorgt ervoor dat met name potentiële klanten u op internet vinden en via Google uw site of shop bezoeken. Zoekmachinemarketing is hiermee een essentieel onderdeel van uw internetmarketing beleid.

Bij het optimaliseren van uw website onderzoeken en verbeteren wij de volgende factoren:

  • Toegankelijkheid
  • Relevantie
  • Structuur
  • Linkpopulariteit
  • Actualiteit

In eerste instantie wordt uw website geoptimaliseerd voor 5 trefwoorden. Uiteraard kunt u dit voor veel meer trefwoorden doen, maar ons advies is om te beginnen met 5 trefwoorden. Dit om u ook goed te kunnen ondersteunen met gerichte adviezen en controles. Nadat top posities op deze trefwoorden bereikt zijn, gaan we over tot de volgende set van 5 trefwoorden.

Website populariteit vergroten

Om betere posities per product te verkrijgen, is de linkpopulariteit een andere belangrijke factor die wij aanbevelen om te verbeteren. Hoe meer relevante links, hoe meer bezoekers u via deze linkpartners kunt verwachten. Maar linkpopulariteit zorgt ook voor een betere waardering van uw website door Google.nl en andere webgidsen. Deze webgidsen en Social Media links bevorderen niet alleen het aantal relevante bezoekers, maar zorgen er ook voor dat Google uw website beter gaat waarderen en hoger plaatst dan uw concurrentie. Binnen uw abonnementen zorgen we daarom voor meer links die naar uw website verwijzen mét uw belangrijkste zoekwoorden opgenomen in de link.

Positiebepaling

Periodiek doen wij een positiebepaling. U ontvangt hier een korte rapportage van zodat u precies kunt zien wat uw inspanningen hebben opgeleverd.

Keynotes:

  • Meer zichtbaarheid en betere vindbaarheid van uw website.
  • Persoonlijke begeleiding van uw contentmanager
  • Website populariteit vergroten
  • Positiebepaling 

Social Media Campagne

Adverteren met social media kan in veel verschillende soorten en maten. Het begint al met het social media platform. Elk platform heeft zijn eigen publiek met de daaraan gekoppelde advertentie mogelijkheden. Daarnaast moet u goed weten wat uw doel is met het adverteren. Dit kan zijn meer bekendheid, meer verkeer naar uw website of meer verkopen. Dit alles vergt een juiste afstemming tussen interessante content, prikkelende tekst, een interessante landingspagina of goed ingerichte webshop. Iets waar wij u graag bij adviseren. 

Een succesvolle Social Media campagne moet aan de volgende eisen voldoen:
  • Uw website moet Social Media ondersteunen -> als bewijslast dienen en tot conversie motiveren
  • U moet op alle Social Media dezelfde boodschap communiceren, maar anders geformuleerd
  • Alle informatie die u deelt moeten een doel hebben
  • Respecteer uw doelgroep
  • Bij het optimaliseren van de campagne houden wij rekening met toekomstige online media die eventueel in de campagne geïmplementeerd gaan worden. Zo kan ten alle tijde adequaat worden gereageerd op verschuivingen in de markt.

De Social Media campagne bestaat uit:
  • Intake/overleg over de campagne bij opdracht, waarbij we een 0-meting doen en vastleggen wat we willen bereiken
  • Vooronderzoek
  • Overleg en afstemming na vooronderzoek
  • Inrichting van de campagne
  • Implementatie van de campagne
  • Analyseren en bijsturen van de campagne
  • Tussentijdse en eindrapportage
  • Bespreken rapportage


De campagne heeft een looptijd van 2 maanden. Na die 2 maanden is het mogelijk om een abonnement af te sluiten waarin wij uw medewerkers trainen/coachen op het gebied van Social Media. Dit om er voor te zorgen dat u op alle Social Media dezelfde boodschap blijft uitdragen en uw doelgroepen op de juiste wijze bedient worden. Daarnaast houden wij de ontwikkelingen in de markt voor u in de gaten waardoor u tijdig kunt bijsturen.

Een Social Media campagne is een goede investering voor langere tijd. En wat fijn is, je bereikt zoveel mogelijk de doelgroep die interesse heeft in uw product of dienst. 

Strategisch Internetmarketing plan

Wija Internetmarketing helpt u als ondernemer om, bij het genereren van business, optimaal gebruik te maken van internet. Steeds meer prospects gebruiken internet niet alleen voor het vinden van informatie, maar gaan vooral op zoek naar de oplossing voor hun probleem. Als u beschikt over een intelligent opgezette zoekmachine-gerichte website, vergroot u de kans dat de prospect bij zijn zoektocht naar de oplossing voor zijn probleem op uw website terechtkomt. Eenmaal op uw website beland, moet de prospect ervan worden overtuigd dat hij voor de oplossing van zijn probleem bij u aan het juiste adres is.
Voordat u instrumenten gaat inzetten om uw gestelde doelstellingen te kunnen bereiken, is het van belang dat u op strategisch niveau begint met een goed plan, een grondige analyse, omgezet in een gerichte aanpak.

Waar bestaat het Strategisch verslag uit

Hier brengen wij uw probleemoplossend vermogen in kaart. Wij gaan hiervoor uitvoerig onderzoek verrichten hoe u uw klanten van dienst kunt zijn. In dit onderzoek wordt de focus gelegd op het model van een verkoop-gestuurde organisatie en wordt het model van de traditionele product-gestuurde organisatie losgelaten. Tevens inventariseren we wat de werkelijke intrinsieke waarde is van uw product, bedrijf en merk. Met behulp van deze informatie is het mogelijk uw merk online te laden, met de instrumenten die wij u in een vervolgtraject aanreiken.
De volgende stap is het Tactisch Internetmarketingplan; daarin wordt onderzocht waar u zich online moet bevinden en hoe u daar moet acteren om daadwerkelijk door uw prospects te worden gevonden.

Zo werkt Wija

De gebruikelijke door ons gevolgde gang van zaken is dat er
- eerst een Strategisch Internetmarketingplan wordt geschreven,
- gevolgd door een Tactisch Internetmarketingplan en ten slotte
- een beschrijving van de Operationele Internetmarketinginstrumenten.

U bevindt zich nu in het Strategische onderdeel.

Keynotes:
  • Kernwaarden van de organisatie
  • Kernwaarden van de suspect - prospect - klant
  • Kernwaarden van de producten / diensten
  • Uw probleemoplossend vermogen