Tactisch marketing plan

Tactisch Internetmarketing plan

In het Tactisch Internetmarketing Plan gaan wij de verkregen informatie uit het marketingplan online toetsen.

Trefwoordanalyse

Bepaal de top zoekwoorden voor uw website of webshop!

De zoekopdrachten die uw doelgroep het meest gebruikt, daar wilt u natuurlijk op gevonden worden. Het is daarom belangrijk te weten welke zoekwoorden voor u het meest belangrijk zijn, zodat uw zoekmachinemarketing- inspanningen winstgevend zijn! Wij kunnen samen met u een inventarisatie maken van de meest belangrijke zoektermen, die u bezoekers, leads en klanten opleveren.

De uiteindelijke trefwoorden voor uw organisatie worden bepaald op basis van:

  • Verstrekte bedrijfsinformatie en gewenste product-markt-combinatie
  • De aangeleverde zoekwoorden (uit voorbespreking)
  • Trefwoorden op basis van marktonderzoek
  • Trefwoorden op basis van huidig Google gebruik
  • De huidige vraag via zoekvolumes van de trefwoorden
  • De mate van concurrentie per trefwoord

We verfijnen dit uiteindelijk tot de meest effectieve trefwoorden om conversie mee te behalen. Hierbij kunnen we een juiste keuze maken tussen algemene zoekwoorden, regionale zoekwoorden of alleen zoekwoorden waar weinig concurrentie op is.

Concurrentie analyse

Zodra we de trefwoorden en de doelstellingen hebben vastgesteld maken wij een analyse van de meest belangrijke concurrenten, die het goed doen op de trefwoorden waar u graag goed op gevonden wilt worden. Wij gaan kijken waarom deze concurrenten het zo goed doen. Op basis van deze informatie maken wij een rapport met aanbevelingen voor uw website, hierbij staat centraal, wat kunt u zelf uitvoeren om het beter te doen.

De concurrentie analyse bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Huidige status van de organisatie op de trefwoorden in Google.
  • Weergave van de markt en de marktleiders in Google.
  • Mogelijkheden voor de organisatie op de trefwoorden in Google.
  • Inzicht in de internetmarketing van de concurrentie
  • Inzicht in de Google waarde per concurrerende website
  • Online sterkten en zwakten van de concurrentie
Resultaat Trefwoord en Concurrentie analyse

Aandachtspunten en handvatten voor de eigen website en social media. Hiermee kunt u als organisatie zelf top posities in Google en op de social media behalen om hiermee het vooraf gesteld doel, zoals groei in het aantal conversies, realiseren.