De werkwijze

In deze strategische fase helpen we u eerst te inventariseren. We stellen vast wat uw meest winstgevende product of dienst is. En ook hoe uw meest interessante, winstgevende klant eruit ziet. Maar het belangrijkste van alles is het antwoord op de vraag voor welk probleem van deze klant uw product de ultieme oplossing is. Want welke voordelen biedt uw oplossing? Hoe wordt de klant daar beter van?

Internetmarketing is het ideale instrument om die toekomstige winstgevende klant naar u toe te trekken. Om daar vervolgens een wederzijds winstgevende relatie mee aan te gaan. Maar het internet is zo immens groot. Hoe beréik je die winstgevende klant? Dat vereist gedegen online marktonderzoek. Signaleren, noemen we dat. We onderzoeken waar op internet of in de sociale media wordt gesproken over het probleem waarvoor uw product de oplossing biedt. We analyseren wanneer en hoe lang uw prospect aanwezig is. Op welke fora en platformen dan ook. En welke trefwoorden toetst uw prospect in op Google in als hij de oplossing voor diens probleem zoekt? Immers, dan moeten we ervoor zorgen dat juist bij díe trefwoorden uw website hoog in de zoekresultaten van Google scoort.

In deze strategische fase is het tevens van belang om deze trefwoorden te toetsen aan de mate van vraag en concurrentie, om zo tot de meest succesvolle trefwoorden voor uw specifieke branche te komen.

Na het Inventariseren & Signaleren zijn de strategische kaders bepaald. We gaan nu een slimme tactiek bedenken. Hiervoor modelleren we platformen om die in potentie winstgevende klant daadwerkelijk te bereiken. We richten nieuwe kanalen in. Bestaande kanalen optimaliseren we. We stellen dus alles in het werk om ervoor te zorgen dat u uw zaken goed op orde hebt bij het eerste contact met de prospect. Om ervoor te zorgen dat uw bewijslast overtuigend is. Dat de oplossing die uw product biedt, kristalhelder wordt gecommuniceerd. Met andere woorden, we etaleren u als dé autoriteit op uw vakgebied. Authentiek, het vertrouwen van de klant ten volle waard.

Met dat in gedachten gaan we uw profiel op social media inrichten, daarvoor campagnes bedenken. Uiteraard kijken we ook welke aanpassingen de content van uw website nodig heeft.

Nu de strategie is bepaald en de tactiek is bedacht gaan we de operationele fase in. We gaan de informatie delen. Via ons social-media-log, onze webstatistieken en onze weblog vertalen we die informatie in heldere en meetbare interesses. U weet hierdoor exact waar de interesses van uw prospect liggen, zodat u deze kunt benaderen om uw unieke oplossing voor diens probleem aan te bieden. We zetten hierbij de netwerken in en gaan informatie posten en geposte informatie liken, retweeten en delen met de juiste hashtags en backlinks.

De informatie die u gaat delen via de sociale media en uw website bevat intuïtieve content waarin u een schitterende, maar realistische belofte doet. Deze belofte trekt de tot nu toe anonieme prospect naar uw website. Daar aangekomen, navigeert hij door de bewijslast, de informatie die hem ervan overtuigt dat uw oplossing de beste is. Tijdens dat navigeren, laat hij een 'interessespoor' achter, waarin hij u zijn specifieke wensen, behoeften en voorkeuren toont. Waar u vervolgens weer uw voordeel mee kunt doen door nog specifieker te kunnen targeten.

Uiteraard ondersteunen wij u en uw medewerkers in de operationele fase van begin tot eind. Zo zorgen we dat iedereen nauw betrokkenen blijft bij de gestelde doelstellingen, ook ná het behalen van de gewenste resultaten.

Meer weten?