2. Kies voor: 'ik wil een nieuwe Google Analytics 4 property maken'
3. vink 'gegevens verzameling aanzetten' aan.
4. Uw nieuwe Google Analytics property is gemaakt
Facebook gebruikt een machine-learning system dat nieuwsfeeds rangschikt. Het doel hiervan is om te voorspellen welke content het meest belangrijk is voor elke gebruiker en om die content hoger in hun nieuwsfeeds te plaatsen.
Het algoritme bestaat uit vier stappen:
- Inventaris (alle berichten die mogelijk aan een gebruiker kunnen worden getoond)
- Signalen (op basis van signalen plaatst Facebook een bericht wel of niet op iemands tijdlijn)
- Voorspellingen (het algoritme gebruikt de signalen om voorspellingen te doen over de post)
- Relevantie score (berichten met een hogere score worden hoger in nieuwsfeed geplaatst.
Het CMS van Joomla is na een introductie redelijk gemakkelijk in gebruik. Na oplevering van een nieuwe website ontvangt u altijd een gebruikershandeleiding met een uitleg.
Iedere webshop is een website, maar niet iedere website is een webshop!?
Een webshop is ten opzichte van een website op verkoop gericht. Bij een webshop heb je de mogelijkheid om producten en/ of diensten direct online te verkopen en af te rekenen. Online bestellen via een webshop is razend populair en wordt steeds meer gedaan.
Via uw Google bedrijfspagina kunt u gemakkelijk een link kopiëren (of maak er een QR-code van) en deze link of QR-code kunt u bijvoorbeeld meesturen in een e-mail, in een WhatsApp bericht of delen via een social media bericht. De klant kan via deze link gemakkelijk direct een beoordeling geven of een korte review schrijven. Vertel gerust het belang van de review of dat het maar 30 seconden tijd kost.
Wij hebben veel ervaring met het inrichten van zakelijke accounts op sociale media, bijvoorbeeld LinkedIn, Instagram, Facebook, Twitter of TikTok. Niet alleen het instellen van het logo op het juiste formaat, of een pakkende bedrijfsomschrijving, maar ook de hele technische inrichting kunt u aan ons over laten.
Is alles ingericht, Dan kunt u er vervolgens direct mee aan het werk!
Samenwerken gaat een stuk makkelijker dankzij de nieuwe Collab functie van Instagram. Met slechts een paar tikken kunnen Instagram gebruikers meewerken aan Instagram berichten en Reels. Beide gebruikersnamen van de bedrijven staat dan in de header van de post. Een groot voordeel is dat bedrijven beter vindbaar zijn dan voorheen met getagde posts. De post is bij beide gebruikers zichtbaar en delen het aantal weergaven, likes en reacties.
- Op Instagram en klik op het + symbool in de rechterbovenhoek wat het scherm.
- Selecteer een afbeelding of video en tik als je klaar bent op volgende
- Tik op de optie Mensen taggen en tik daarna op Bijdrager uitnodigen
- Zoek naar mensen/ bedrijven om mee samen te werken met behulp van het tagging-scherm. Heeft de bijdrager de uitnodiging geaccepteerd dan kun je, je post delen op hun profielraster.
Je gebruikt je profiel niet voor marketing of het bereiken van een doelgroep, maar hoofdzakelijk voor privédoeleinden. Je hebt alle normale functies van Instagram tot je beschikking maar geen extra inzichten (zoals statistieken)
Bedrijfsaccount
Je profiel vertegenwoordigd jouw bedrijf. Je gebruikt een bedrijfslogo als profielafbeelding en wil een specifieke doelgroep bereiken. Een bedrijfsaccount geeft meer inzicht in het effect van je post en stories. (statistieken) Kijk wie jouw story hebben bekeken, op welk moment jouw volgers online zijn en wie er door hebben geklikt op link in BIO. Op basis hiervan kun je, je strategie aanpassen. Bijvoorbeeld door berichten op andere dagen te posten of in te plannen. Daarnaast is een Instagram Bedrijfsaccount gemakkelijk in combinatie te gebruiken met je Facebookbedrijfspagina in de Meta Business Suite zodat je op beide platforms tegelijk kunt posten.
Makersaccount (Creator account)
Ontwikkeld voor Influencers oftewel je gebruikt je account voor Personal Branding. Dit soort account is specifiek gericht op gebruikers die zich richten op het maken van content. De verschillen met een bedrijfsaccount zijn niet enorm, maar zitten hem vooral in uitgebreidere statistieken (wie je volgt en ontvolgt) en een overzichtelijker Postvak-In voor je DM’s. Een groot nadeel van een Creator-account is dat ingeplande berichten niet automatisch gepost worden. Dit moet je handmatig doen.
De meeste open source CMS-systemen hebben hier een kant en klare oplossing voor in de vorm van een plugin of module. Binnen de plugin koppel je dan het Mailchimp account. De instellingen van de plugin geven daarna vaak de mogelijkheid om door middel van bijvoorbeeld een short code dit inschrijfblok een plaats te geven aan de voorkant van de website.
De plugin methode is meestal een prima oplossing. Dit is vaak ook snel en eenvoudig ingesteld. Helaas is dit niet in alle gevallen mogelijk. Bij custom CMS-systemen bestaat er niet altijd een plugin. Daarnaast bestaat er altijd een kans dat een plugin zich anders gaat gedragen na een update, of dat de API codes niet meer up to date zijn. Om deze reden plaatsen wij altijd handmatig een stukje code in de website die het inschrijven van nieuwsbrief regelt.
Wij maken een account voor u aan en integreren de mogelijkheid voor een gebruiker om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief op uw website.
Natuurlijk laten wij u niet de deur uitgaan zonder dat wij er zeker van zijn dat Mailchimp duidelijk is voor u. In 1 a 2 uur tijd gaan wij samen met u een testcampagne maken. Vervolgens kunt u geheel zelfstandig maandelijks de nieuwsbrieven voor uw vereniging, sportclub, stichting of bedrijf versturen!
Er bestaan tal van tips om een profiel op TikTok snel te laten groeien; Gebruik hashtags, doe mee met challenges, trending muziek/geluiden, enz.
Echter op dit moment, nu adverteren op TikTok (in Nederland) nog vrij nieuw is. Groeit een kanaal het allersnelst door een effectieve advertentiecampagne te laten lopen.
Wanneer de contentcreator top content plaatst kan het TikTok kanaal met een paar honderd volgers per dag groeien!
Via de instellingen van je pagina:
- Klik vanaf je pagina in het linkermenu op Instellingen.
- Klik in de linkerkolom op Personen en andere pagina's.
- Zoek naar de persoon of klik om het vakje te selecteren naast de naam van de persoon die je wilt blokkeren.
- Klik op en selecteer Blokkeren voor pagina.
- Klik op Bevestigen.
Via een bericht op je pagina of een bericht waarin je pagina wordt genoemd:
- Klik in de linkerkolom van je pagina op Berichten.
- Klik aan de rechterkant van je pagina op Berichten van bezoekers.
- Klik rechtsboven in een bericht van de persoon of pagina die je wilt blokkeren op more.
- Selecteer Blokkeren voor pagina en klik op Bevestigen.
Via het Postvak IN van je pagina:
- Klik bovenaan je pagina op Postvak IN.
- Klik op het chatbericht links van de persoon die je wilt blokkeren.
- Klik rechtsboven op en selecteer Blokkeren voor pagina.
- Klik op Bevestigen.