Een interessante uitbreiding op Google Analytics is Google Tagmanager. Laat Analytics je zien wat bezoekers op jouw sites of apps doen, met Tagmanager kun je hen voorschotelen waarnaar zij op zoek zijn. Met andere woorden, je kunt je digitale kanalen personaliseren. Bij Wija Digital Marketing noemen we dat ‘het instellen van doelen’. Doelen kunnen bijvoorbeeld zijn:
- Het aantal ingevulde contactformulieren;
- Het aantal mensen dat op de ‘Bel me nu’ knop heeft gedrukt;
- Het aantal mensen dat de plattegrond van jouw locatie heeft gekeken;
- Hoe lang blijft een bezoeker op je website en hoeveel en welke pagina’s bezoekt die;
- Hoeveel mensen klikken op je website en ‘vluchten weer weg’;
- Hoeveel mensen starten een boeking of reservering en hoeveel mensen voltooien deze;
- Hoeveel mensen stoppen een product in hun winkelmand en rekenen deze toch niet af.
Je leest, er valt een wereld te winnen als je meerdere Google-tools inzet en belangrijker nog, als je die koppelt aan elkaar. Maar waarmee we al aftrapten, dat is nog niet altijd zo eenvoudig. Dat kost veel tijd en energie. Schaarse tijd en energie. Dus misschien is het toch een goed idee als je daarvoor de Google-kennis en -ervaring van Wija Digital Marketing inschakelt? Neem dan de proef eens op de som. Eén ding is zeker, je gaat bij ons altijd wijzer de deur uit.