Je wilt de gebruikerservaringen verbeteren van mensen die jouw sites en apps bezoeken? Dan kun je niet zonder Google Analytics. Deze tool helpt je begrijpen hoe mensen omgaan met jouw digitale kanalen en met de content die je daarop ter beschikking stelt. Dat doet Analytics met gedetailleerde rapporten en dashboards. Daarvoor meet Analytics de interacties van actieve gebruikers van jouw sites of apps. Meetmomenten zijn de afgelopen dag, de afgelopen zeven, veertien en dertig dagen. Zo laat Google Analytics je in één oogopslag zien wat wel of wat juist niet werkt. Ook geeft Analytics je belangrijke insights. Bijvoorbeeld welke klanten een hoog omzetpotentieel hebben. Maar net zo informeert Analytics je over belangrijke wijzigingen, nieuwe trends en andere mogelijkheden waarvan je op de hoogte moet zijn.
Google Analytics nieuwe versie
Google Analytics 4 (ofwel GA4) is de nieuwste versie van Google's analyse tool. Zoals de naam al doet vermoeden het de 4e versie van Analytics. Deze versie gaat in de toekomst de derde versie die iedereen nu gebruikt vervangen.
Het advies: G4 implementatie naast uw huidige Google Analytics te gebruiken. Zo wordt u alvast bekend met het nieuwe interface en verzamelt u alvast data. Meer informatie over de Google instrumenten. Ondersteuning om het instrumentarium goed in te richten zodat u zelf direct aan de slag kunt, wij helpen wij u graag.