Social Media Campagne

Social Media Campagne

Adverteren met social media kan in veel verschillende soorten en maten. Het begint al met het social media platform. Elk platform heeft zijn eigen publiek met de daaraan gekoppelde advertentie mogelijkheden. Daarnaast moet u goed weten wat uw doel is met het adverteren. Dit kan zijn meer bekendheid, meer verkeer naar uw website of meer verkopen. Dit alles vergt een juiste afstemming tussen interessante content, prikkelende tekst, een interessante landingspagina of goed ingerichte webshop. Iets waar wij u graag bij adviseren. 

Een succesvolle Social Media campagne moet aan de volgende eisen voldoen:
  • Uw website moet Social Media ondersteunen -> als bewijslast dienen en tot conversie motiveren
  • U moet op alle Social Media dezelfde boodschap communiceren, maar anders geformuleerd
  • Alle informatie die u deelt moeten een doel hebben
  • Respecteer uw doelgroep
  • Bij het optimaliseren van de campagne houden wij rekening met toekomstige online media die eventueel in de campagne geïmplementeerd gaan worden. Zo kan ten alle tijde adequaat worden gereageerd op verschuivingen in de markt.

De Social Media campagne bestaat uit:
  • Intake/overleg over de campagne bij opdracht, waarbij we een 0-meting doen en vastleggen wat we willen bereiken
  • Vooronderzoek
  • Overleg en afstemming na vooronderzoek
  • Inrichting van de campagne
  • Implementatie van de campagne
  • Analyseren en bijsturen van de campagne
  • Tussentijdse en eindrapportage
  • Bespreken rapportage


De campagne heeft een looptijd van 2 maanden. Na die 2 maanden is het mogelijk om een abonnement af te sluiten waarin wij uw medewerkers trainen/coachen op het gebied van Social Media. Dit om er voor te zorgen dat u op alle Social Media dezelfde boodschap blijft uitdragen en uw doelgroepen op de juiste wijze bedient worden. Daarnaast houden wij de ontwikkelingen in de markt voor u in de gaten waardoor u tijdig kunt bijsturen.

Een Social Media campagne is een goede investering voor langere tijd. En wat fijn is, je bereikt zoveel mogelijk de doelgroep die interesse heeft in uw product of dienst. 

Meer weten?