Deel 1: Kalter aardbeien
Het succes van Kalter Aardbeien
Je teelt aardbeien, verkoopt ze aan huis en besluit daar een boerderijwinkel van te maken. Alleen de verkoop loopt niet zoals je dat had verwacht. Wat doe je dan? In het kort is dat het verhaal van Annet en Richard Kalter uit IJsselmuiden. Allebei afkomstig van een agrarisch bedrijf, stappen ze na ervaring te hebben opgedaan met een aantal andere teelten in die van aardbeien. ‘We wilden iets dat er nog niet was in deze streek. Een niche, waarvoor je als klant op de rem trapt.’ En dat is Annet en Richard Kalter gelukt. Zowel van de teelt als van hun marketingstrategie maakten ze een succes.
Deze driedelige mini-serie haakt in op dat laatste. Aardbeien zijn een mooi product, maar om van de verkoop ervan in een boerderijwinkel ook een succes te maken, is meer nodig. Een mini-serie over een boerderijwinkel en de samenwerking met externe experts: retailspecialist Hans Ravensbergen en marketing communicatiespecialist Wija Koers. Een boerderijwinkel is beleving, maar die beleving komt niet uit de lucht vallen. Wie van zijn boerderijwinkel een succes wil maken, gaat met beleid te werk en laat alles kloppen.
Deel 2: Retailvisie
Deel 3: Wija Digital Marketing