Om berichten in te plannen kunt u het beste gebruik maken van Meta Business Suite. Deze optie kunt u selecteren in uw persoonlijke profiel of via deze link https://nl-nl.facebook.com/business/tools/meta-business-suite
Samenwerken gaat een stuk makkelijker dankzij de nieuwe Collab functie van Instagram. Met slechts een paar tikken kunnen Instagram gebruikers meewerken aan Instagram berichten en Reels. Beide gebruikersnamen van de bedrijven staat dan in de header van de post. Een groot voordeel is dat bedrijven beter vindbaar zijn dan voorheen met getagde posts. De post is bij beide gebruikers zichtbaar en delen het aantal weergaven, likes en reacties.
- Op Instagram en klik op het + symbool in de rechterbovenhoek wat het scherm.
- Selecteer een afbeelding of video en tik als je klaar bent op volgende
- Tik op de optie Mensen taggen en tik daarna op Bijdrager uitnodigen
- Zoek naar mensen/ bedrijven om mee samen te werken met behulp van het tagging-scherm. Heeft de bijdrager de uitnodiging geaccepteerd dan kun je, je post delen op hun profielraster.
Persoonlijk account
Je gebruikt je profiel niet voor marketing of het bereiken van een doelgroep, maar hoofdzakelijk voor privédoeleinden. Je hebt alle normale functies van Instagram tot je beschikking maar geen extra inzichten (zoals statistieken)
Bedrijfsaccount
Je profiel vertegenwoordigd jouw bedrijf. Je gebruikt een bedrijfslogo als profielafbeelding en wil een specifieke doelgroep bereiken. Een bedrijfsaccount geeft meer inzicht in het effect van je post en stories. (statistieken) Kijk wie jouw story hebben bekeken, op welk moment jouw volgers online zijn en wie er door hebben geklikt op link in BIO. Op basis hiervan kun je, je strategie aanpassen. Bijvoorbeeld door berichten op andere dagen te posten of in te plannen. Daarnaast is een Instagram Bedrijfsaccount gemakkelijk in combinatie te gebruiken met je Facebookbedrijfspagina in de Meta Business Suite zodat je op beide platforms tegelijk kunt posten.
Makersaccount (Creator account)
Ontwikkeld voor Influencers oftewel je gebruikt je account voor Personal Branding. Dit soort account is specifiek gericht op gebruikers die zich richten op het maken van content. De verschillen met een bedrijfsaccount zijn niet enorm, maar zitten hem vooral in uitgebreidere statistieken (wie je volgt en ontvolgt) en een overzichtelijker Postvak-In voor je DM’s. Een groot nadeel van een Creator-account is dat ingeplande berichten niet automatisch gepost worden. Dit moet je handmatig doen.
Je gebruikt je profiel niet voor marketing of het bereiken van een doelgroep, maar hoofdzakelijk voor privédoeleinden. Je hebt alle normale functies van Instagram tot je beschikking maar geen extra inzichten (zoals statistieken)
Bedrijfsaccount
Je profiel vertegenwoordigd jouw bedrijf. Je gebruikt een bedrijfslogo als profielafbeelding en wil een specifieke doelgroep bereiken. Een bedrijfsaccount geeft meer inzicht in het effect van je post en stories. (statistieken) Kijk wie jouw story hebben bekeken, op welk moment jouw volgers online zijn en wie er door hebben geklikt op link in BIO. Op basis hiervan kun je, je strategie aanpassen. Bijvoorbeeld door berichten op andere dagen te posten of in te plannen. Daarnaast is een Instagram Bedrijfsaccount gemakkelijk in combinatie te gebruiken met je Facebookbedrijfspagina in de Meta Business Suite zodat je op beide platforms tegelijk kunt posten.
Makersaccount (Creator account)
Ontwikkeld voor Influencers oftewel je gebruikt je account voor Personal Branding. Dit soort account is specifiek gericht op gebruikers die zich richten op het maken van content. De verschillen met een bedrijfsaccount zijn niet enorm, maar zitten hem vooral in uitgebreidere statistieken (wie je volgt en ontvolgt) en een overzichtelijker Postvak-In voor je DM’s. Een groot nadeel van een Creator-account is dat ingeplande berichten niet automatisch gepost worden. Dit moet je handmatig doen.
U kunt één tot 30 hashtags toevoegen aan uw Instagrampost of onder de post in de reacties door het bekende teken # (#wijadigitalmarketing) te gebruiken en hierachter het woord te typen dat uw afbeelding of video omschrijft. Door hashtags te gebruiken worden posts zichtbaar en vindbaar onder deze woorden. Probeer zoveel mogelijk relevante/ populaire hashtags te gebruiken.