Boer - Burger Trainingen

Boer - Burger Trainingen

Voor waardering en respect voor jou als agrarisch ondernemer is het van wezenlijk belang dat je weet welk verhaal je wilt vertellen van je bedrijf en hoe je dit consistent doet. Daarnaast is het van belang om als ondernemer te weten wie je stakeholders zijn en dat je in je verhaal rekening houdt met hun belangen en waar mogelijk verweeft met het verhaal van je bedrijf.

Tot Slot. Be nice and be likeable'. Altijd. Wees aardig en zorg ervoor dat je wordt geliket. 'Je verhaal is je merk. Breng je je verhaal als een professional, dan krijg je zeker bijval.'

De Werkwijze
Foto: Gijs Proost Fotografie 

Inhoud van de trainingen: 

Externe communicatie

  • Communicatie met de omgeving. Werken aan positieve beeldvorming van de sector. Wat vertel je als boer aan de burger!? Sta op en spreek en haal zelf je mooie bedrijf, product of dienst uit de anonimiteit. Niet vanuit verdedigende stellingen, maar doordacht en vanuit je bestaansrecht. Communicatie moet een integraal onderdeel van je bedrijfsstrategie zijn. We leven in een nieuwe tijd, met nieuwe tegenstanders, maar gelukkig zijn er ook nieuwe communicatiemiddelen om je verhaal te vertellen. Het ware, oprechte verhaal en vertel dat op niveau van je toehoorders. Zo bereik je empathie.”

Boerderijwinkel 1.0

  • Elevatorpitch oefening - Hoe vertel ik mijn verhaal? Ontwikkel een heldere elevator-pitch; een korte, krachtige presentatie waarin je jezelf en je bedrijf schetst en vertelt wat je dagelijks doet. Een verhaal waaruit vooral duidelijk wordt waar je als ondernemer voor staat en wat je bestaansrecht is. Schrijf ook je stakeholders op. Deze pitch heb je vervolgens altijd paraat! Zorg dat je het kunt dromen. Vervolgens kun je vanuit die argumenten inspelen op de actualiteit. Op social media of op je site of tijdens presentaties bijvoorbeeld. Maar zo’n pitch komt ook van pas als je in het café of op het schoolplein plots geconfronteerd wordt met weerstand.

  • Vlog oefeningen - Hoe presenteer ik mijn winkel? Potentiële klanten moeten je vinden, worden geraakt en verleid om producten bij jou te kopen. Breng de theorie in praktijk en vertaal de Elevatorpitch naar een Vlog!

  • Vlog oefeningen - Hoe presenteer ik recepten? Bereik een grotere doelgroep door recepten te presenteren van jouw unieke producten. 

Boerderijwinkel 2.0

  • Gebruik maken van Facebook en Instagram Shopping. Profiteer van Facebook en Instagram als een verkoopplatform. Hiermee zorg kunnen mensen online jouw producten kopen zonder dat ze Facebook of Instagram hoeven te verlaten!

  • Het effectief inzetten van social media Advertising. Een Social Media campagne is een goede investering voor langere tijd. En wat fijn is, je bereikt zoveel mogelijk de doelgroep die interesse heeft in uw product of dienst. Dit alles vergt een juiste afstemming tussen interessante content, prikkelende tekst, een interessante landingspagina of goed ingerichte webshop.

  • Een Facebook funnel bouwen voor eigen winkel-acties. Succesvol zijn op internet vraagt vakmanschap. Leer adverteren gericht op specifieke doelgroepen via een ‘funnel’ voor Facebook en Instagram.

  • Zichtbaar worden op TikTok. Wil je ook de jongere doelgroep (tot 35 jaar) bereiken met je bedrijf? Dan is TikTok een erg interessant platform om merkbekendheid te genereren.


Spreker met impact;