Google! Iedereen kent het en iedereen is wel bekend met één of meerdere Google-tools. Dat veel daarvan gratis zijn, dat is mooi meegenomen. Dan zou het ook zeker lonen om die tools optimaal in te zetten, om er alles uit te halen wat erin zit. En daar zit-um precies de crux. Want Google optimaal inregelen, dat is zo eenvoudig nog niet. Dan kun je twee dingen doen, Google laten voor wat het is of externe kennis en ervaring raadplegen. Dat laatste kan best wel eens heel erg de moeite waard zijn.
Want ja, Google inregelen kost tijd en energie. En dat is nu net wat je niet in overvloed hebt. Daar komt bij, net als je denkt dat je Google onder de knie heeft, net als je snapt wat Google bedoelt, dan voert Google een update door en kun je opnieuw beginnen Aan de andere kant, Google biedt je enorm veel kansen en mogelijkheden. Want heb je de Google-tools eenmaal goed ingericht, dan word je alsmaar zichtbaarder voor een steeds groter publiek. Zo creëer je voor jezelf een steeds groter digitaal podium waarop je al je diensten en producten kunt aanbieden. En dat 24 uur per dag, 7 dagen per week. Laten we dus eerst eens bekijken over welke Google-producten je eigenlijk minimaal moet beschikken.
Google Sleutel
De Google Sleutel is een unieke code, waarmee onder andere je website en de Google-tools van je keuze met elkaar gaan communiceren. Bijvoorbeeld, toetst iemand jouw naam in op Google Maps, dan toont Google én je bedrijfsgegevens en de kortste of snelste weg naar jouw locatie. Wat een Google sleutel kost? Ter illustratie, voor iedere keer dat Google Maps jouw website toont, betaal je 0.007 dollar per view. Inderdaad, 1.000 views kosten dus 7 dollar. Tenzij je die Google Sleutel hebt. Dan krijg je als houder van zo’n sleutel juist een maandelijks tegoed van 200 dollar. En dat bedrag wordt iedere maand aangevuld. Dat komt neer op ruim 28.000 gratis views. Tel uit je winst!