Met Instagram Reels inspireer je jouw doelgroep met een korte, vermakelijke video van 15 seconden die eenvoudig te ontdekken zijn op Instagram.
Instagram Reels lijkt heel erg op TikTok. Net als bij TikTok kun je korte video's plaatsen die voorzien zijn van leuke effecten, muziek of spraak. Je kunt bij het bewerken ook gebruik maken van bestaande video's en of foto's van jouw smartphone.
Instagram Reels voor bedrijven.
Voor bedrijven biedt Instagram Reels veel mogelijkheden. Het is een creatieve manier voor het bereiken van een bepaald publiek en het creëren van nieuwe soorten content. Met Reels vergroten bedrijven hun bereik en dragen de video's bij aan promotie en sales. In de video's kun je bijvoorbeeld producten en diensten promoten of een kijkje achter de schermen geven. Hierdoor raakt de potentiële klant geïnteresseerd en verhoogt het de kans dat zij iets willen kopen na het zien van de video.
Videocontent is al langere tijd een populaire trend onder bedrijven. Zo blijkt dat 64% van de consumenten een aankoop doet na het zien van een social media video.
Daarnaast worden Reels door veel mensen bekeken. Hierdoor wordt de zichtbaarheid en aanwezigheid van een bedrijf aanzienlijk vergroot.
Instagram Reels interessant is voor jouw bedrijf?
Onbekend, maakt Onbemind. Bekend, maakt Bemind. Als ondernemer ben je een merk, met merkwaarden. Draag deze merkwaarden uit in jouw Reel. Een Reel met een merkmuziekje zorgt voor herkenbaarheid, één keer gemaakt kun je deze muziek behalve voor een Reel ook inzetten op alle andere social media kanalen, YouTube en op beurzen.
Want Bekend, maakt Bemind.
Probeer het vooral eens een keer uit en bekijk de resultaten van de Reel in jouw Instagram statistieken.
Wil je meer weten over deze functie, of een kant en klare Reel? Neem dan gerust contact met ons op.