Facebook is onze bedrijfspagina’s aan het updaten. Niet zomaar een update, het is een compleet ‘Nieuwe Pagina-ervaring’
Met de Nieuwe Pagina Ervaring wil Facebook ervoor zorgen dat bedrijven veel gemakkelijker met elkaar en hun doelgroep kunnen communiceren. Naast de lay-out aanpassing zijn er ook heel wat functionaliteiten aangepast. Het uiteindelijke doel van Facebook is het beheer van een Bedrijfspagina eenvoudig te maken.
Wat is er nieuw?
Allereerst is het navigatiesysteem is vereenvoudigd. Je schakelt heel gemakkelijk tussen je persoonlijke profiel en je bedrijfsprofiel. Dit bedrijfsprofiel maakt Facebook automatisch aan nadat je de Nieuwe Pagina Ervaring geaccepteerd hebt. De werking van je Nieuwe pagina lijkt nu erg op die van je persoonlijke profiel.
Zodra je overschakelt zie je het nieuwoverzicht van je Bedrijfspagina. Door andere Bedrijfspagina’s en profielen te gaan volgen kun je, je eigen nieuwsoverzicht samenstellen.
Bovendien spoort Facebook je ook aan om gebruik te maken van de gratis tools Meta Business Suite of Studio voor Makers.
Overschakelen naar de Nieuwe Pagina-ervaring
Wanneer je overschakelt wordt alle inhoud (berichten, foto’s, video’s, verhalen en groepen) en worden alle volgers van de Facebookpagina automatisch overgezet naar je nieuwe pagina.
Toegang tot taken
Iedereen die voorheen paginabeheerder was, behoudt Facebook-toegang na het overschakelen op de Nieuwe Pagina Ervaring. Je kunt anderen Facebook-toegang of Toegang tot taken geven om de Facebookpagina te beheren in plaats van de klassieke paginarollen (beheerder/ moderators en redacteurs)
Terugschakelen van de Nieuwe Pagina Ervaring naar de Klassieke Pagina Ervaring
Sommige pagina’s hebben de optie om terug te schakelen naar een klassieke pagina. Het is verstandig om dit binnen 4 dagen te doen omdat dan de mogelijkheid bestaat om de paginagegevens te downloaden.
Kortom de Nieuwe-Paginaervaring is even wennen door de compleet andere lay-out en aangepaste instellingen.