Blog

Tips om online op te vallen

Tips om online op te vallen

Gelukkig zien we dat heel veel ondernemers het hoofd boven water houden tijdens de coronacrisis. Velen sprongen creatief in op de plotselinge veranderingen, om toch de klant te kunnen bieden met wat ze zochten. Doordat er nauwelijks fysieke winkelbezoeken mogelijk waren en zijn, zien we dat er een grote verschuiving gaande is naar online verkopen.

Als Digital Marketingbedrijf weten wij maar al te goed dat het online gaan van jouw bedrijf of winkel een hele stap is die veel poespas met zich meebrengt. Je bent blij dat je ‘live bent, of al was. Maar het online bezoek komt niet zomaar op jouw website terecht. Je moet wel te vinden zijn op de juiste plek.

Daarom geven wij een aantal tips die je online zichtbaarheid helpen vergroten.

GOOGLE Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is het  gratis online visite kaartje van jouw bedrijf. Zoekt iemand bewust op jouw bedrijfsnaam of bijvoorbeeld naar ‘tuincentrum + Apeldoorn’ dan is het fijn dat jouw bedrijf tevoorschijn komt in de rechterkolom van Google. Behandel jouw Google Mijn Bedrijf ook als een professioneel visitekaartje met actuele openingsinformatie, contactinformatie, routebeschrijving, foto’s, een link naar de website en kijk of jouw bedrijf in juiste categorie wordt weergegeven.

Meer over Google mijn bedrijf

JE berichten boosten OP SOCIAL MEDIA 

Heb je een leuke actie of een prikkelend bericht, probeer dan eens om deze actie te promoten op social media. Dit kun je heel gemakkelijk doen door het posten van een berichtje op Facebook en Instagram en deze te boosten met een klein budget. Voor €2,00 per dag kun je al een berichtje boosten.

Het voordeel van het promoten is dat je zelf je doelgroep kunt kiezen die het meest relevant is voor jouw bedrijf. Dit doe je aan de hand van de plaats, geslacht, leeftijd en interesses. Mensen die in jouw doelgroep vallen krijgen dan dit bericht als gesponsorde content op hun tijdlijn te zien.

Maak het berichtje geheel in de stijl van jouw bedrijf en kies een bijpassende foto of nog beter een video. Wij raden het gebruik van relevante hashtags aan, ook het gebruik van een backlink naar de website is aan te raden.

Meer over social media?

GOOGLE ADS

Google Ads is een erg effectieve methode voor direct een betere zichtbaarheid in de Google Zoekmachine. In Google zoeken mensen op specifieke zoekwoorden of zoekzinnen om te vinden wat ze zoeken. Heb jij op jouw website bijvoorbeeld een onderwerp veelvuldig genoemd dan kan het zijn dat jouw bedrijf organisch (onbetaalde bezoekers) bovenaan staat. Maar vaker heb je last van concurrentie die graag op dezelfde zoekwoorden gevonden willen worden. Daarom kun je ervoor kiezen om één of meerdere betaalde campagnes in te zetten met Google Ads. Je betaald dan per klik dat iemand op jouw advertentie klikt, je kunt zelf de hoogte van dit budget per dag bepalen. Als je de juiste zoekwoorden hebt ingesteld sta je telkens bovenaan in Google en heb je een grote kans dat er doorgeklikt wordt naar jouw website.

Voordat je begint met Google Ads bevelen wij aan om specifieke zoekwoorden te verzamelen waar je op wilt adverteren.

Meer over Google Ads?

MAAK GEBRUIK VAN BETAALDE ADVERTENTIES op social media

Eerder gaven een tip over het promoten van organische berichten op Facebook en Instagram. Wil je een stapje verder en doelgerichter jouw content onder de aandacht brengen, probeer dan eens een betaalde advertentie voor social media. Met een advertentie kun je nog beter jouw doelgroep samenstellen en bereiken.

Bedenk voordat je aan de slag gaat met het maken van de advertentie welke doelstelling je hebt. Vind je belangrijk dat je meer verkeer naar de website krijgt of wil je juist conversies scoren met je bedrijf et cetera. Als je een doelstelling hebt gekozen kun je aan de slag met het maken van de advertentie. Stem het advertentiemateriaal af op de gekozen doelstelling. Verplaats je in jouw doelgroep en ga na wat jouw doelgroep interessant vindt. Heb goed duidelijk waarin jouw bedrijf zich onderscheid ten opzichte van de concurrent. Stel vervolgens een budget en controleer regelmatig wat dit oplevert. Je zou zelfs kunnen overwegen om meerdere advertenties tegelijkertijd te laten draaien, zodat je kunt testen welke advertentie de meeste kliks oplevert (A/B-testen).

Meer over social media?

Groet, Wija