Blog

​Enthousiaste deelnemers pleiten voor nieuwe zichtbaarheidstraining

Dinsdag 9 mei 2023 was de laatste bijeenkomst van de zichtbaarheidstraining voor kalverhouders. De tien deelnemers zijn erg enthousiast. Ze pleiten voor een nieuwe cursus zodat ook andere kalverhouders met simpele tips meer bereik en dus een beter resultaat kunnen krijgen.  

Juist als computeren en social media niet uw grootste hobby is, kan deze training helpen bij meer zichtbaarheid voor de kalversector. Trots zijn op de sector waarin u met zoveel passie werkt, wij leren hoe u dat op uw eigen manier naar buiten brengt. 

“In één woord geweldig”, zegt Neel Schakel. “Ik ben me nooit bewust geweest van wat er komt kijken bij het plaatsen van een goed bericht op social media. Je wilt een positief beeld schetsen van de kalverhouderij, maar nu weet ik hoe ik dat tactisch en simpel kan doen.”

Zelf is Neel niet technisch met computers. “Toen ik de uitnodiging zag dacht ik nog dat het niets voor mij was. Zelf doe ik wat op Facebook, maar de cursus leek mij te specifiek en te ingewikkeld.” Het was dat collega-kalverhoudster Evelien Smit haar over heeft gehaald om mee te doen. “Nu wil ik de cursus aan iedereen aanbevelen.”

Met simpele acties komt de kalverhoudster uit Holten nu tot een veel beter resultaat en een groter bereik. “Het woord hashtags kende ik wel, maar ik wist niet wat je er mee zou kunnen doen. Nu weet ik hoe makkelijk het is om daarmee meer mensen te bereiken.”

wija

Neel vindt het ook fijn om de cursus te doen met andere kalverhouders: “Je loopt toch allemaal tegen dezelfde dingen aan. Wat laat je zien en hoe laat je het zien. Door het hier samen over te hebben, kan ik nu beter onderbouwen waarom ik het op deze manier doe.”

Daniëlle Wolters vond de cursus ook zeer boeiend. De kalverhoudster uit Hoogeveen heeft een boerderijwinkel en vond de cursus wel interessant om de winkel beter te promoten. “Maar ik heb nu ook gezien wat de noodzaak is om de sector beter te promoten. Ik ben geschrokken hoe tegenstanders van ons te werk gaan, hoe ze met kleine dingen steeds onze sector onderuit willen halen.”

Daniëlle vindt het belangrijk om duidelijk aan te geven waar de sector voor staat en hoe de sector te werk gaat. “Social media kan daar zeer goed bij helpen. Ook om aan melkveehouders te laten zien hoe belangrijk wij zijn voor hun sector.”

Het werken in groepsverband tijdens de cursus vindt ze leerzaam. “Je moet informatie over onze sector leren delen en ook durven delen, want het is belangrijk om tegengas te geven aan andere partijen en te laten zien hoe mooi onze sector is.”

Geïnteresseerden die alsnog een cursus willen volgen kunnen zich aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Bij voldoende deelnemers zullen SBK en VVK een nieuwe cursus opstarten.

Bron: De Kalverhouder