Blog

Het succes van Kalter aardbeien

Je teelt aardbeien, verkoopt ze aan huis en besluit daar een boerderijwinkel van te maken. Alleen de verkoop loopt niet zoals je dat had verwacht. Wat doe je dan?

In het kort was dat het verhaal van Annet en Richard Kalter uit IJsselmuiden. Allebei afkomstig van een agrarisch bedrijf, stapten ze na ervaring te hebben opgedaan met een aantal andere teelten in die van aardbeien. ‘We wilden iets dat er nog niet was in deze streek. Een niche, waarvoor je als klant op de rem trapt.’ En dat lukte Annet en Richard Kalter. Zowel van de teelt als van hun marketingstrategie maakten ze een succes.

Wija Digital Marketing hielp Kalter Aardbeien met het ontwikkelen van een online visie en die te vertalen naar het internet. Onder andere de website met de webwinkel vloeiden daaruit voort. Ook verzorgt Wija Digital Marketing de online advertising. Door bij de zoektermen te zwoegen op uniciteit zijn tijdens coronatijd veel ‘Hart onder riem’-pakketten verstuurd en verzorgde Kalter Aardbeien kerstpakketten voor de gemeente Amsterdam.

Aardbeien zijn een mooi product, maar om van de verkoop ervan in een boerderijwinkel ook een succes te maken, is meer nodig. Een driedelige mini-serie over een boerderijwinkel en de samenwerking met externe experts: retailspecialist Hans Ravensbergen en marketing communicatiespecialist Wija Koers. Een boerderijwinkel is beleving, maar die beleving komt niet uit de lucht vallen. Wie van zijn boerderijwinkel een succes wil maken, gaat met beleid te werk en laat alles kloppen.

Lees de mini-serie. 

Lees meer