Blog

In 2022 uw merk versterken met een Reel

In de loop van de afgelopen jaren verzorgde ik voor al veel (agrarische) ondernemers een training. De manier waarop anderen naar u en uw bedrijf kijken, bepaalt u namelijk vooral zelf. Elk bedrijf is in z’n soort uniek.

U bent als ondernemer het merk van uw onderneming met de bijbehorende merkwaarden. De basis voor een merk is een verhaal. Mijn vraag in de trainingen is dan ook steevast: wat is uw verhaal? Met een goed verhaal bindt u mensen aan uw merk. Het loont zich daarom om daar goed over na te denken. Bovendien geeft het u een frisse kijk op uw bedrijf en een positieve boost.

Om een merk bekendheid te geven, moet het worden uitgedragen. Velen van u pakten de handschoen op en zijn met succes actief op de verschillende podia op social media. Maar het is een uitdaging om het merk onderscheidend en herkenbaar te houden. Een nieuwe manier daarin is de reel. Een reel is een catchy video van 15 of 30 seconden met muziek en korte, pakkende, informatie over uzelf en/of uw bedrijf. Het korte flitsende karakter van de video maakt het in combinatie met de muziek boeiend om naar te kijken. Bovendien blijkt uit onderzoek van Qmusic dat merken met herkenbare en onderscheidende geluidselementen beter worden onthouden en meer gewaardeerd.

De reel is een krachtig, positief instrument om in te zetten voor je bedrijf. Luister maar eens met meer dan normale aandacht naar de reclame van Hornbach wanneer die op de radio voorbij komt. Het ‘Jippa Jee’ dat daarin zit, blijft de hele dag hangen in je hoofd. Het mooie van een reel is dat die zich gemakkelijk laat koppelen aan elke boodschap die u post op de social mediakanalen. Maar de reel kan bijvoorbeeld ook worden ingezet voor een open dag of beurs. De kracht zit ‘m in de herhaling. Want door de reel te koppelen aan al uw uitingen, bouwt u aan een geheugenstructuur. Zie het als een logo, dat ook telkens terug keert, maar dan in een andere vorm.

De reel heeft zich inmiddels bewezen als effectieve marketing. U creëert ermee grote zichtbaarheid voor uw merk. Bij een reel gaat het net als in de stories die u post om authenticiteit: uw merk en de merkwaarden die dat uniek maken. Onbekend, maakt onbemind. Bekend maakt bemind, zeg ik altijd. Dat geldt voor u en uw bedrijf, maar even zo goed voor mijn bedrijf. Daarom heb ik ook een reel laten maken. Daarin staan mijn medewerkers en ikzelf centraal. Met elkaar maken wij voor het merk ‘Wija, digital marketing’ het verschil. 

Ik nodig u uit om in 2022 op social media uw merk te versterken met een reel. Wij helpen u daarmee graag. U bent goed in het voeren van uw bedrijf; communicatie is onze professie. Wij brengen uw merkwaarden voor het voetlicht in een vorm die de herkenbaarheid daarvan versterkt. Het geheel ondersteund door een speciaal voor u gecomponeerde muzikale omlijsting. Een reel heeft een groot bereik, maar zorgt vooral voor meer waardering voor uw merk en u zelf.