In deze strategische fase helpen we u eerst te inventariseren. We stellen vast wat uw meest winstgevende product of dienst is. En ook hoe uw meest interessante, winstgevende klant eruit ziet. Maar het belangrijkste van alles is het antwoord op de vraag voor welk probleem van deze klant uw product de ultieme oplossing is. Want welke voordelen biedt uw oplossing? Hoe wordt de klant daar beter van?
Internetmarketing is het ideale instrument om die toekomstige winstgevende klant naar u toe te trekken. Om daar vervolgens een wederzijds winstgevende relatie mee aan te gaan. Maar het internet is zo immens groot. Hoe beréik je die winstgevende klant? Dat vereist gedegen online marktonderzoek. Signaleren, noemen we dat. We onderzoeken waar op internet of in de sociale media wordt gesproken over het probleem waarvoor uw product de oplossing biedt. We analyseren wanneer en hoe lang uw prospect aanwezig is. Op welke fora en platformen dan ook. En welke trefwoorden toetst uw prospect in op Google in als hij de oplossing voor diens probleem zoekt? Immers, dan moeten we ervoor zorgen dat juist bij díe trefwoorden uw website hoog in de zoekresultaten van Google scoort.
In deze strategische fase is het tevens van belang om deze trefwoorden te toetsen aan de mate van vraag en concurrentie, om zo tot de meest succesvolle trefwoorden voor uw specifieke branche te komen.