Acteren in de socialmedia is als sporten op topniveau. Als fietsen in de Tour de France, topsport met een topvoorbereiding, een uitgedachte strategie en afspraken tussen de renners.
Naar aanleiding van onze inzet met de Melkveestudieclub heeft een groep enthousiaste agrariërs de handen ineen gesloten. Zij zijn een initiatief begonnen ten behoud van de Melkveesector in Drenthe. Ter ere van de formele oprichting van de Stichting Melkvee schreef de krant van Midden Drenthe een mooi stukje over onze initiatieven.
Elk jaar organiseert het VNO-NCW Midden een studiereis naar continent buiten Europa. Dit najaar was de bestemming Argentinië Buenos Aires.
Provincie Drenthe organiseerde tijdens de Dutch Agri Foodweek op 12 oktober een Landbouwcongres in het provinciehuis. Met als thema: Van boer naar bord en bloemenvaas!
In mijn vorige columns heb ik jullie laten kennis maken met mijn 5 stappenplan (zie figuur). We hebben kennis gemaakt met stap 1 Inventariseren, stap 2 Signaleren, stap 3 Modelleren, stap 4 Delen en stap 5 Acteren. In deze column vertel ik u graag nog iets meer over stap 5 Acteren.
In mijn vorige columns heb ik jullie laten kennis maken met mijn 5 stappenplan (zie figuur). We hebben kennis gemaakt met stap 1 Inventariseren, stap 2 Signaleren, stap 3 Modelleren en stap 4 Delen. In deze column vertel ik u graag meer over stap 5 Acteren.
In het vorige column heb ik jullie laten kennis maken met mijn 5 stappenplan (zie figuur) dat ik ontwikkeld heb. We hebben kennis gemaakt met stap 1 Inventariseren en stap 2 Signaleren. In deze column vertel ik u graag meer over stap 3 Modelleren. In dit geval nemen we als voorbeeld de website.
In mijn vorige twee columns heb ik jullie laten kennis maken met mijn 5 stappenplan (zie figuur). We hebben kennis gemaakt met stap 1 Inventariseren, stap 2 Signaleren en stap 3 Modelleren. In deze column vertel ik u graag meer over stap 4 Delen. Delen van de strategie die we hebben bepaald en vertaald naar de website. Nu is het zaak om te zorgen dat we mensen ‘verleiden’ om onze website te bezoeken en dat mensen begrijpen en onthouden wat de boodschap is. Om mensen te laten onthouden wat de boodschap is geldt de kracht van het delen, oftewel het herhalen van de boodschap. Een eeuwenoude wetenschap in het latijn: Repetitio mater scientiae est. Herhaling is de moeder van de wetenschap.
In het vorige column heb ik jullie meegenomen waarom ik het belangrijk vind dat melkveehouders hun geluid laten horen naar de maatschappij. Door de Melkveestudiegroepen die ik begeleid, heb ik ervaren dat melkveehouders veel ondernemen. Ze organiseren open dagen, ontvangen scholen, geven interviews op lokale maar ook landelijke radio en tv, zijn actief op social media en nog veel meer. Om deze inspanningen nog succesvoller te maken voor een nog groter publiek is een goede strategie van belang. In mijn vak noemen we dat branding content, merkwaarden, trefwoorden en mobiliseren van energie.
Zonder muzikanten en muziekstuk geen orkest. Laat dat niet zo moeilijk zijn. U zult waarschijnlijk denken wat heeft dit met DOC Kaas en de melkveehouderij te maken, maar met een kleine uitleg wordt het vast duidelijk.
Fijn om kennis te maken. via deze column is het weliswaar een eenzijdige kennismaking, maar ik hoop gedurende dit jaar met velen van u echt kennis te maken. ik ben Wija koers en ik ben ‘digital marketeer’. zo’n 25 jaar geleden ben ik begonnen als zelfstandig ondernemer in het vak marketing. met een team van medewerkers doen we onze werkzaamheden in noord oost en midden-nederland. wij zijn gevestigd in Hoogersmilde.
Het zal je maar gebeuren. Plotseling een kans krijgen om met je bedrijf op TV te komen. Wat komt daar allemaal bij kijken en hoe pak je dat aan? Wel zo prettig als je dan een ervaren ‘spindoctor’ als Wija aan je zijde hebt, voor hulp bij de TV opname.
De kans krijgen om je bedrijf prime time op vrijdagavond op NPO 1 in de schijnwerpers te zetten? Onze agrarische klant Steegro kreeg die kans en greep hem met beide handen aan.
Steegro is een melkveebedrijf, annex biovergister en akkerbouwbedrijf en wordt gerund door Henk en Erna van der Steege.
Al meer dan 20 jaar helpen wij onze klanten bij het ontwikkelen van een goede internetmarketing-strategie. Nu kunnen wij zelf gaan vertellen hoe we dit realiseren, maar veel belangrijker is hoe onze klanten dit ervaren. We gaan er de komende tijd een aantal aan het woord laten. Misschien herkent u zich wel in hun situatie. Waarom kozen zij voor Wija?
De eerste die wij die vraag voorleggen is:
Alex Kort, Directeur Operations, Wardenburg Beveiliging & Telecom uit Kolham.